Zobacz również:     Katalog Znaków Pocztowych     Polski Związek Filatelistów     Filatelistyka.org     Inne
 Zarejestruj się u nas lub też zaloguj, jeśli posiadasz już konto. 

   PP vs 150.rocznica urodzin Władysława Reymonta

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Filatelistów Polskich Strona Główna -> Nowości (nie tylko polskie)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szewczyk Michał



Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 181
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto Maj 09, 2017 11:53    Temat postu: PP vs 150.rocznica urodzin Władysława Reymonta Odpowiedz z cytatem

Po zalogowaniu na stronie PP czytam:

2017-05-04 15:32:37 emisja "150.rocznica urodzin Władysława Reymonta"
Szanowni Klienci Uprzejmie informujemy, że sprzedaż waloru emisji "150.rocznica urodzin Władysława Reymonta" zostaje ograniczona do 10 szt. arkuszy lub 120 szt. znaczków dla jednego Zamawiającego. Zamówienia złożone na większą ilość waloru będą modyfikowane lub odrzucane. Sklep nie będzie informował klientów drogą elektroniczną o odrzuceniu zamówienia. Status zamówienia można sprawdzić w zakładce "Zamówienia"

Odnoszę wrażenie, że PP ustosunkowała się pozytywnie do pojawiających się wypowiedzi sugerujących stare sprawdzone za socjalizmu rozwiązania.
Mam mieszane uczucia co do tego rozwiązania, a Wy ?

Pojechałem wczoraj na pocztę i ku swojemu miłemu zaskoczeniu kupiłem arkusze i FDC.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
WoZaj



Dołączył: 06 Paź 2016
Posty: 84
Skąd: Toruń

PostWysłany: Wto Maj 09, 2017 14:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pomimo tego i tak sprzedaż arkusza zakończyła się w sklepie internetowym PP już po 25 minutach. Nikt też nie spodziewał się ( tak jak ja )że była możliwa w niedzielę.
Ci którzy czekali do poniedziałku już nie kupią.
Tu było wydane 10 tyś. arkusików. Cena na Allegro już osiąga 100 zł.
A pewnie skończy jak arkusik Kisielewskiego na 900 zł.
Kupiłem na szczęście w stacjonarnym sklepie filatelistycznym PP.
Jednakże w Toruniu otrzymali AŻ 10 szt. ( słownie dziesięć ) .
Jednakże wszystko jeszcze przed nami:
Chodzą słuchy że Niedźwiedź Wojtek ma mieć nakład 6 tyś. arkuszy
a Błękitna Armia i Sąd Najwyższy po 5 tyś. arkuszy.
Dopiero będą cyrki i ceny na Allegro.
Dlatego byłbym za tym aby PP ograniczyła te przyszłe wydania do sprzedaży po max. 5 szt arkusików.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Szewczyk Michał



Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 181
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto Maj 09, 2017 14:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tu było wydane 10 tyś. arkusików. Cena na Allegro już osiąga 100 zł.
Dlatego byłbym za tym aby PP ograniczyła te przyszłe wydania do sprzedaży po max. 5 szt arkusików.[/quote]

Nakład 120 000 oznacza, że 1 wydania jest 120 000 arkuszy, a nie znaczków. PP nigdy nie chciała się przyznać do faktycznego nakładu, ja też warto wspomnieć o powielaniu nakładów. Jakoś to 1,5 miliarda listów rocznie trzeba ofrankować. Boże Narodzenie też euforią wszelką rosło, a teraz za 12 zł pod dostatkiem.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Lotar



Dołączył: 16 Sty 2010
Posty: 164

PostWysłany: Wto Maj 09, 2017 14:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

"Ten arkusik zniknął nie w związku z wielkim zainteresowaniem kupujących (popytem) tylko bardzo niską ilością egzemplarzy dostępnych w normalnej sprzedaży (podażą). Tak to zostało wymyślone i tak miało być."
Przepraszam, że cytuję samego siebie, ale to co napisałem kiedyś jest jak najbardziej aktualne.
A teraz fakty:
- Lux-syrenka (2016) - nakład 80 000;
- Iława nieperf. (2016) - nakład 96 000;
- Beatyfikacja ks. Bukowińskiego (2016), Ryngrafy (2017), no i Reymont po 120 000 nakładu.
Niższych nakładów nie było. Biorąc pod uwagę formę wydawniczą (12 znaczków tete-beche) to było oczywiste. Nie wiem kto tam proponuje a kto akceptuje nakłady i formy wydawnicze, ale z pewnością jest tam ktoś kto zna się bardzo dobrze i jakiś dyletant, który to kwituje.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
soryo1966



Dołączył: 06 Paź 2013
Posty: 304
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto Maj 09, 2017 15:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Niedźwiedź Wojtek , Błękitna Armia oraz Sąd Najwyższy będą w arkusikach 20 znaczkowych i PZF zbiera chętnych do nabycia tych walorów jednak zainteresowanie jest bardzo małe. Arkusiki 20 znaczkowe jak widać nie cieszą się takim powodzeniem jak 12-16 znaczkowe. Gdyby poczta Reymonta wydała w Arkusikach 8 znaczkowych to byłoby duże większe zainteresowanie albowiem słynęłyby zamówienia z zagranicy arkusik znalazł się w Katalogu Michlu a cena szybko poszybowała do góry ale może to jeszcze przed nami jeśli PWPW kupi maszyny drukarskie odpowiednie to może być ciekawie na tą chwilę mało prawdopodobne.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
WoZaj



Dołączył: 06 Paź 2016
Posty: 84
Skąd: Toruń

PostWysłany: Wto Maj 09, 2017 20:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Szewczyk Michał napisał:

...
Nakład 120 000 oznacza, że 1 wydania jest 120 000 arkuszy, a nie znaczków. PP nigdy nie chciała się przyznać do faktycznego nakładu, ja też warto wspomnieć o powielaniu nakładów. Jakoś to 1,5 miliarda listów rocznie trzeba ofrankować. Boże Narodzenie też euforią wszelką rosło, a teraz za 12 zł pod dostatkiem.


Niestety Panie Michale jest Pan w błędzie.
Nakład jest podany w ilości pojedynczych znaczków.
Arkusik jest formą sprzedaży i w tym przypadku jest on 12 znaczkowy.
Przy nakładzie 120 000 szt. to arkusików wyszło 10 tysięcy.

Np: Axer był wydany w nakładzie 120 000 wersji I i 120 000 wersji II.
Arkusz sprzedażny składał się z 6 sztuk I i 6 sztuk II w układzie tête-bêche
czyli arkusz był 12 znaczkowy.
Arkuszy tych wyszło 20 000 szt.
https://www.kzp.pl/index.php?artykul=kat-zn-2017-zn4742

A co wydrukowali ponad i ile sprzedali poza normalna sprzedażą to już słodka tajemnica PP.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
zbieracz12



Dołączył: 14 Mar 2015
Posty: 83

PostWysłany: Wto Maj 09, 2017 22:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

soryo1966 napisał:
Niedźwiedź Wojtek , Błękitna Armia oraz Sąd Najwyższy będą w arkusikach 20 znaczkowych i PZF zbiera chętnych do nabycia tych walorów jednak zainteresowanie jest bardzo małe.


ja bym Wojtka z chęcią kupił bo to świetna postac Smile
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Szewczyk Michał



Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 181
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sro Maj 10, 2017 08:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

WoZaj napisał:
Niestety Panie Michale jest Pan w błędzie.
Nakład jest podany w ilości pojedynczych znaczków.
Arkusik jest formą sprzedaży i w tym przypadku jest on 12 znaczkowy.
Przy nakładzie 120 000 szt. to arkusików wyszło 10 tysięcy.


Proszę mi pomóc w matematyce, przykład 4754.
kopia ze strony PP :
liczba znaczków: 1
wartość: 2,60 zł
nakład: 200 000 szt.

Policzmy:
200 000 sztuk w arkuszu 50 x 1 szt. = 4000 arkuszy,tak ?
Mój arkusz z kolekcji Lublin ma numer: D7425309.
Jak rozumiem każdy arkusz to odrębny numer, kalkulatora nie potrzeba, aby zobaczyć, że nakład znaczków podany przez PP jest podany w ilości arkuszy, lub wyssany z palca.
Również numeracja starych i bardzo starych arkuszy i bloków ujawnia inne liczby niż w katalogach, znalazłem analogiczne różnice w zdecydowanej większości pozycji.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
soryo1966



Dołączył: 06 Paź 2013
Posty: 304
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sro Maj 10, 2017 11:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Numer na arkuszu to numer kolejny druku na danej maszynie drukarskiej a nie nakładu. Numeratory ma Pan na bloczkach i są to numery kolejne.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
ADAMO



Dołączył: 16 Lut 2007
Posty: 110
Skąd: Smolnica k./Gliwic - Oleśnica Śląska

PostWysłany: Sro Maj 10, 2017 13:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Szewczyk Michał napisał:
Proszę mi pomóc w matematyce, przykład 4754.
kopia ze strony PP :
liczba znaczków: 1
wartość: 2,60 zł
nakład: 200 000 szt.

Policzmy:
200 000 sztuk w arkuszu 50 x 1 szt. = 4000 arkuszy,tak ?
Mój arkusz z kolekcji Lublin ma numer: D7425309.
Jak rozumiem każdy arkusz to odrębny numer, kalkulatora nie potrzeba, aby zobaczyć, że nakład znaczków podany przez PP jest podany w ilości arkuszy, lub wyssany z palca.
Również numeracja starych i bardzo starych arkuszy i bloków ujawnia inne liczby niż w katalogach, znalazłem analogiczne różnice w zdecydowanej większości pozycji.


Panie Michale musi się Pan jeszcze trochę podciągnąć z wiedzy na temat druku znaczkow. Smile
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Szewczyk Michał



Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 181
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw Maj 11, 2017 20:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ADAMO napisał:
Panie Michale musi się Pan jeszcze trochę podciągnąć z wiedzy na temat druku znaczkow. Smile


Owszem, bardzo dużo muszę się nauczyć. Im więcej się uczę tym mniej wiem Smile ale to podobno tak już jest.
Od około 40 lat zbieram mojego faworyta, Fi 927 i mam go w sporej ilości: arkusze, foldery, pojedyncze, czyste i kasowane. Próbowałem zbadać znaki wodne, papier, ząbkowanie, szukałem ...
927 II wydano wg katalogów 180 000 / 6 = 30 000 arkuszy.
Książka 400 lat Poczty ma nakład 30 240 - czyli więcej niż arkuszy.
A wklejki były we wszystkich egzemplarzach (podobno spotyka się książki bez wklejek, ale osobiście takiej nie widziałem)
Większość ark 927 II spotyka się bez śladu wklejania, a przecież powinny mieć oderwany górny margines, lub ślad po kleju.
No cóż sam kiedyś wysyłałem do rodziny kartki, dwa razy w roku średnio 35 kartek. Worki listów, na nich znaczki, 8 tysięcy UP i informacja o ilości nakładu dziennego przerobu ? Ja nie daję wiary, ja wciąż się uczę Smile
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
WoZaj



Dołączył: 06 Paź 2016
Posty: 84
Skąd: Toruń

PostWysłany: Pią Maj 12, 2017 00:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Szewczyk Michał napisał:

...
Od około 40 lat zbieram mojego faworyta, Fi 927 i mam go w sporej ilości: arkusze, foldery, pojedyncze, czyste i kasowane. Próbowałem zbadać znaki wodne, papier, ząbkowanie, szukałem ...
927 II wydano wg katalogów 180 000 / 6 = 30 000 arkuszy.
Książka 400 lat Poczty ma nakład 30 240 - czyli więcej niż arkuszy.
A wklejki były we wszystkich egzemplarzach (podobno spotyka się książki bez wklejek, ale osobiście takiej nie widziałem)
Większość ark 927 II spotyka się bez śladu wklejania, a przecież powinny mieć oderwany górny margines, lub ślad po kleju.

Tu piszą że jednak II było 30 240 szt.
http://www.phila.pl/podstrony/ksiazka/399/376.htm
Katalog Fischer 2017 też podaje nakład 30,24 tyś.

Co do braku śladów wklejania - to może zabrakło kleju i łatwiej było wkładać luzem.
A może jakaś dodatkowa lewa produkcja ( raczej stawiałbym na drukarzy anie na PP) każdy kombinował jak mógł.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
zbieracz12



Dołączył: 14 Mar 2015
Posty: 83

PostWysłany: Pią Maj 12, 2017 09:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

co powiecie o dystrybucji tego wydania? limit 10 szt arkuszy to żaden limit przy tak niskim nakładzie. powinien być limit max 2 sztuki - tak aby każdy kupił sztuke dla siebie plus ewentualnie drugą na wymianę.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
jankusz



Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 39
Skąd: podkarpackie

PostWysłany: Pią Maj 12, 2017 09:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeden dla siebie, jeden na wymianę i jeden na kombinacje - razem trzy.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Szewczyk Michał



Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 181
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob Maj 13, 2017 18:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jankusz napisał:
Jeden dla siebie, jeden na wymianę i jeden na kombinacje - razem trzy.


Jeden dla siebie i dziewięć na kombinacje (aukcyjne) ? Smile
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Filatelistów Polskich Strona Główna -> Nowości (nie tylko polskie) Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB (C) 2001, 2005 phpBB Group
Theme Retred created by JR9 for stylerbb.net