Aktualności

Światowa Wystawa Filatelistyczna „DUBAI 2026”

Logo wystawy Dubai 2026

W dniach od 4 do 8 lutego 2026, z okazji 30 lat Emirates Philatelic Association oraz 100. rocznicy Federation Internationale de Philatelie (FIP), odbędzie się Specjalizowana Światowa Wystawa Filatelistyczna „DUBAI 2026”. Organizatorami Wystawy jest Emirates Philatelic Association (EPA).

 

Wystawa odbędzie się Sheikh Maktoum Hall, World Trade Centre (Dubaj, Zjednoczone Emiraty Arabskie), pod patronatem Fédération Internationale de Philatélie (FIP) oraz auspicjami Federation of Inter-Asia Philately (FIAP). Jest wystawą w randze I stopnia.

 

Klasy konkursowe

Klasa 1: Filatelistyka tradycyjna

  1. A) Klasa krajowa B) Azja, Oceania i Afryka C) Europa D) Ameryka

Klasa 2: Historia poczty

  1. A) Klasa krajowa B) Azja, Oceania i Afryka C) Europa D) Ameryka

Klasa 3: Całostki pocztowe

Klasa 4: Filatelistyka tematyczna. Eksponaty będą klasyfikowane w kategoriach:

  1. A) Natura, B) Kultura, C) Technologia.

Klasa 5: Widokówki

Klasa 6: Klasa eksperymentalna

Eksponaty w klasie 6 to niestandardowe eksponaty ramowe, tj. 1-4 ekranów, które będą oceniane w odpowiednich klasach, które zostaną sklasyfikowane w ramach A) Tradycyjnej, B) Historii poczty, C) Całostek pocztowych, D) Tematycznej, E) Widokówek.

Klasa 7: Filatelistyka młodzieżowa

Wiek dla grupy A 10-15 lat

Wiek dla grupy B 16-18 lat

Wiek dla grupy C 19-21 lat (wszystkie grupy wiekowe od 1 stycznia 2026 r.)

Klasa 8: Literatura filatelistyczna

  1. A) Książki filatelistyczne i prace badawcze (opublikowane 1 stycznia 2021 r. lub później), B) Czasopisma i periodyki filatelistyczne (cały roczny tom wydany po styczniu 2024 r.), C) Katalogi (opublikowane po 1 stycznia 2024 r.)

 

Warunki uczestnictwa

Wystawcy powinni przesłać zgłoszenia na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., nie później niż do 27 lipca 2025.

Zgłoszone eksponaty muszą podlegać ogólnie przyjętym regulaminom FIP (GREV i SREV). Wszystkie eksponaty winny być prezentowane na białych kartach. Eksponaty prezentowane na kolorowych lub czarnych kartach nie są akceptowane.

Wystawcy wypełniają formularz zgłoszeniowy dla każdego eksponatu innego niż literatura filatelistyczna oraz stronę wprowadzająca i (opcjonalne, ale wysoce zalecane) streszczenie eksponatu na jednej lub dwóch stronach, napisane w jednym z czterech języków FIP: angielskim, francuskim, niemieckim lub hiszpańskim.

W przypadku eksponatów literatury filatelistycznej wystawcy proszeni są o wypełnienie danych podanych w „Formularzu informacyjnym wystawy literatury filatelistycznej”. Formularze zgłoszeniowe i strony towarzyszące są przesyłane wyłącznie online.

Komitet organizacyjny podejmie decyzje o przyjęciu (lub nie przyjęciu) zgłoszenia i poinformuje o tym wystawcę w terminie do 30 września 2025. W wystawie w klasach konkursowych mogą brać udział eksponaty, które otrzymały na krajowych wystawach co najmniej pozłacany medal (75 punktów) oraz mają potwierdzenie Komisarza Krajowego co do jakości eksponatu. W przypadku klasy literatury wstępne warunki nie obowiązują.

Wystawcy mogą prezentować swoje eksponaty w klasach konkursowych w oparciu o następującą ilość ekranów;

Klasy konkursowe 1–5:   5 lub 8 ekranów

Klasa eksperymentalna:  1–4 ekrany.

Klasa młodzieżowa:        1–5 ekranów.

Za eksponaty eksperymentalne przyznawane są tylko punkty. Brak ocen medalowych. Każdy eksponat otrzymuje Certyfikat, na którym widnieje odpowiednia ocena medalowa. NIE dostarczane są rzeczywiste medale. Nagrody główne i nagrody specjalne są jednak przyznawane zgodnie ze zwyczajem.

Wszystkie Eksponaty literatury filatelistycznej muszą zostać otrzymane przez Komitet Organizacyjny nie później niż 3 stycznia 2026 r., aby mogła odbyć się wstępna ocena. Eksponaty literatury filatelistycznej należy wysłać do Komitetu Organizacyjnego Światowej Wystawy Znaczków w DUBAJU. Adres Komitet organizacyjny DUBAI 2026 Adres: Post Box 33333, Dubaj, ZEA E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. Komitet Organizacyjny informuje że zwroty nie są przewidziane.

Wystawcy, których zgłoszenia zostaną przyjęte, zobowiązują się wobec Komitetu Organizacyjnego do udziału w wystawie.

Opłata w klasach 1–5 wynosi po 100 USD za ekran. Opłata w klasie 6 (eksponaty ksperymentalne) 130 USD za jednoekranowe, 100 USD za ekran w eksponacie 2–4 ekranowym. W klasie młodzieżowej 20 USD za eksponat a w klasie literatury 90 USD za eksponat.

Decyzja Komitetu o przyjęciu eksponatu zostanie podana do 30 września 2025 r. Wpisowe powinno wpłynąć do komisarza krajowego do 28 grudnia 2025 r.

Wszystkie niezbędne informacje dotyczące DUBAI 2026 zawarte będą na stronie internetowej wystawy https://dubai2026wse.com.

W załączeniu znajduje się IREX DUBAI 2026 wraz z formularzami rejestracyjnymi:

Sławomir Chabros – komisarz PZF
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


 Materiały do pobrania:

pdf IREX Dubai 2026

xls Exhibit Application Form

xls Literature Information Sheet

 

Tags: wystawiennictwo, wystawa

Drukuj E-mail